Subject: FW: Harjumaa Keila-Tutermaa haja piirkonna keskpingevõrgu parendamine IP4436
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 5 Aug 2024 09:34:30 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks.

Delta viit 7.1-2/24/25251-8

Kiri tuli minu meilile 25.07.2024.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Hardo Aun <[email-masked]>
Sent: Thursday, July 25, 2024 3:58 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: Harjumaa Keila-Tutermaa haja piirkonna keskpingevõrgu parendamine
IP4436

Tere

Saadan uuesti korrigeeritud asendiplaani. Laadida alla siit:

<https://oneplatform-my.sharepoint.com/:u:/g/personal/hardo_aun_bonava_com
/ERKS_sf1TdpHplL6s5JEyfMBXKQuCONW50QIPMYOyQ7Z2Q?email=Laur.Koiv%40transpor
diamet.ee&e=fhP6Di>
https://oneplatform-my.sharepoint.com/:u:/g/personal/hardo_aun_bonava_com/
ERKS_sf1TdpHplL6s5JEyfMBXKQuCONW50QIPMYOyQ7Z2Q?email=Laur.Koiv%40transpord
iamet.ee&e=fhP6Di

PS! Keila-Paldiski proj. 2+2 maantee vertikaaliga ei ole ma arvestanud
(olen kasutanud orienteeruvaid kõrgusi ristmevälja joonistel),

kuna mul ju eskiis x-refina ainult ja sellel pole vertikaali ju tehtud.

Lugupidamisega,

Hardo Aun

Projektijuht-projekteerija (Elekter, Side, Valgustus)

THS Projekt OÜ

Tel: +372 58009470

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, July 24, 2024 9:01 AM
To: Hardo Aun <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Subject: RE: Harjumaa Keila-Tutermaa haja piirkonna keskpingevõrgu
parendamine IP4436

Tere

Oleme esitatud materjalid üle vaadanud ning edastan tähelepanekud.

Riigitee nr 8 Tutermaa piirkonnast Tallinna suunas.

*	Alajaama uksed palume projekteerida avanema kergliiklusteest
eemale.

Madalpingekaablite kaitsetorude tugevused ning sügavused teemaal, avatud
kaeve kontuurid.

*	Antud asukohas avatud meetod ei sobi (olemasolev kõnnitee).

*	Varasemalt palusime kaaluda antud asukohas alternatiivset
lahendust ning puurida nn rohelise kilbi juurde, kas antud lahendus ei
oleks sobivam?

Lahendada kinnisel meetodil ning kaitsetoru 1250N sügavus 2,2m. Võimalusel
kaaluda alternatiivseid lahendusi (nt roosaga kujutatud).

*	Soovime teada, kas Tutermaa Meistri tee 5 kinnistu juures on
võimalik kaevik nihutada teisele poole mahasõitu nagu varasemas kirjas
palusime?

*	Kaitsetoru tugevus perspektiivse kõnnitee all 1250N

*	Sügavuse osas on ilmselt ebakõla noolega kastis 0,7m ja 2,2m.

*	Ulukitunneli juures sügavus min 7,0m

*	Truupide juures kajastada nn noolega kast ja info, et truubi
põhjast minimaalselt 1,0m

*	Võimalusel nn sirgendada maakaabli kulgemist ning vähendada jõnkse
kinnisel puurimisel.

*	Palume täpsustada, kas ristmevälja joonistel projekteeritud teede
kõrgused on kooskõlas eskiisprojekti (Riigitee nr 8 Tallinn-Paldiski km
13,9-24,2 Harku-Keila lõik) vertikaallahendusega?

*	Palume ristmevälja joonisel kajastada ühendustee.

*	Palume kontrollida ristmevälja joonisel proj kogujatee asukohas
kaabli sügavust ning kaeviku paiknemise kontuuri.

*	Varasemas kirjas palusime antud asukohas truubi otstest nihutada
2,0m kaugusele

Riigitee nr 11410

*	Antud muudetud lahenduses kaeviku paiknemine (kinnistu Vahi tee 2,
19801:011:0828 juures) ei vasta Transpordiameti nõuetele. Palume
korrigeerida. Lisaks pole asukohas ka geoalus piisav.

Palume edastada materjalid, kas minu e-mailile või
<mailto:[email-masked]> [email-masked].

Juhime tähelepanu, et uute materjalide esitamisel võib märkuseid ning
asjaolusid lisanduda.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Laur Kõiv
Sent: Friday, May 24, 2024 11:52 AM
To: 'Hardo Aun' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Harjumaa Keila-Tutermaa haja piirkonna keskpingevõrgu
parendamine IP4436

Tere

Oleme projekti asendiplaani ning ristmevälja joonised üle vaadanud ning
edastame enda tähelepanekud.

*	Kaevikute proportsioonid läbivalt viia kooskõlla tegeliku
olukorraga sh ristmevälja joonistel. Arvestada tehnovõrgu rajamissügavust
ja mulde varisemisnurka (kaeviku sügavus, varisemisnurk 1:1). Ristmevälja
joonistel kajastada varisemisnurk.

*	Kontrollida ja kajastada asendiplaanil ning ristmevälja joonistel
vastavuses tingmärkides olevatega.

*	Avatud meetodi puhul kajastada asendiplaanil avatud kaeve
kontuurid.

*	Palume arvestada ka muhvimiste asukohtadega ning asendiplaanil
kajastada ka muhvimiste asukohad.

Riigitee nr 8 Tutermaa piirkonnast Tallinna suunas.

*	Ristumistel riigiteega ristmevälja joonisel, kus perspektiivsel
teel on planeeritud teepiire, seal kajastada min sügavuseks 2,5m.
*	Ristmevälja joonisel kajastada teemaal olevate truupide osas mõõt
min sügavuseks 1,0m.
*	Lisaks palume kajastada ristmevälja joonistel perspektiivsete tee
kontuuride osad (sh projekt tee, kergliiklusteed, teepiire, ühendusteed
jne)

*	Kaitsetoru tugevus 1250N ning sügavus võimalusel 2,2m ning kinnine
meetod.

*	Alajaama uksed projekteerida avanema kergliiklusteest eemale.

Madalpingekaablite kaitsetorude tugevused ning sügavused teemaal, avatud
kaeve kontuurid.

*	Lahendada kinnisel meetodil ning kaitsetoru 1250N sügavus 2,2m.
Võimalusel kaaluda alternatiivseid lahendusi (nt roosaga kujutatud).

*	Ristumisel kergliiklusteega min sügavus 2,2m.

*	Sügavuse osas arvestada perspektiivse teega antud lõigus 2,2m.

*	Tutermaa Meistri tee 5 kinnistu juures palume võimalusel kaeviku
paiknemist veel muuta, kuna kaevik jääb perspektiivse kergliiklustee alla.
Nt nihutada kaevik teisele poole mahasõitu.

*	Läbivalt palume ristumisel perspektiivsete kergliiklusteedega või
ühendusteedega kaitsetoru tugevuseks 1250N ning sügavuseks 2,2m.

*	Transpordiameti maaüksusel põllupeal kulgemisel kaitsetoru
tugevuseks 1250N ning võimalusel lahendada kinnisel meetodil.

*	Milliseid tegevusi on planeeritud antud õhuliiniga ja mastiga ning
kas antud lahendus on võimalik teostada ilma teeäärse kilbita? Kilbi
kaugus teest ning perspektiivsest teest ei vasta ilmselt nõuetele.

*	Ulukitunneli juures sügavus min 7m.

*	Truupide juures kajastada nn noolega kast ja info, et truubi
põhjast minimaalselt 1,0m

*	Võimalusel nn sirgendada maakaabli kulgemist ning vähendada jõnkse
kinnisel puurimisel.

*	Palume kaaluda kaeviku asukoha muutust hetkel jääb kaevik
perspektiivse tee alla.

*	Ristumisel mahasõiduga sügavuseks min 2,2m, kuna perspektiivse tee
rajamisel mahasõit likvideeritakse ning kaablid ei pruugi jääda piisavalt
sügavale.

*	Võimalusel nihutada kaugust truubist 2,0 m peale ning arvestada
kaeviku mõõtudega.

Riigitee nr 11410

*	Ristmevälja joonisel kajastada ka tee uus pind ning kontrollida
mõõtahela paiknemist.

*	Lisaks soovime teada, kas antud asukohas teostatakse 4x puurimist
või on võimalik ka ühe puurimisega teostada riigiteega ristumine?

*	Samuti, kas 11410 riigitee ääres kulgemine 1W2 ja 1W2 teostatakse
2x puurimisega või 1x puurimisega?

*	Kaitsetoru ning kaablite asukohad on nihkes.

*	Kinnistu Metsaveeru (tunnus 19801:001:3143) juures, kas
vahetatakse välja ka riigitee äärne mast.

Juhul kui mast vahetatakse välja, siis võimalusel nihutada mast 6m
kaugusele teekatte ääre joonest. Kuna masti paiknemine ei vasta hetkel
kehtivatele Tee projekteerimise normidele.

Palume edastada materjalid, kas minu e-mailile või
<mailto:[email-masked]> [email-masked].

Juhime tähelepanu, et uute materjalide esitamisel võib märkuseid ning
asjaolusid lisanduda.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Hardo Aun < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, May 23, 2024 10:59 AM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Harjumaa Keila-Tutermaa haja piirkonna keskpingevõrgu parendamine
IP4436

Tere

Oskate öelda, millal saate tagasiside anda, et saaksin vormistada varsti
ära ka IKÕ plaanid TRAM-i kinnistutel.

Lugupidamisega,

Hardo Aun

Projektijuht-projekteerija (Elekter, Side, Valgustus)

THS Projekt OÜ

Tel: +372 58009470

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Hardo Aun
Sent: Monday, April 29, 2024 4:36 PM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Harjumaa Keila-Tutermaa haja piirkonna keskpingevõrgu parendamine
IP4436

Tere

Saadan ülevaatamisele asendiplaani. Allalaetav siit:
<https://www.dropbox.com/scl/fi/2mf9bb89fiyrt5jc2vhe7/P19177_IP4436_asendi
plaan_V2.dwg?rlkey=ophehr5kfzmyd8w2clmy741o0&st=qc9sk6gf&dl=0>
https://www.dropbox.com/scl/fi/2mf9bb89fiyrt5jc2vhe7/P19177_IP4436_asendip
laan_V2.dwg?rlkey=ophehr5kfzmyd8w2clmy741o0&st=qc9sk6gf&dl=0

Teie tähelepanekud sisse viidud ja ka ristmevälja joonised koostatud.

Alajaamade paigaldamisele ligipääsud on tagatud läbi  erakinnistute,
vastavalt Kopli ja Vana-Kindluse kinnistud (sissesõidutee on olemas).

Andke siis tagasiside antud asendiplaanile, et saaksin vormistada varsti
ära ka IKÕ plaanid TRAM-i kinnistutel.

Lugupidamisega,

Hardo Aun

Projektijuht-projekteerija (Elekter, Side, Valgustus)

THS Projekt OÜ

Tel: +372 58009470

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, April 19, 2024 11:28 AM
To: Hardo Aun < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: harjumaa Keila-Tutermaa haja piirkonna keskpingevõrgu
parendamine IP4436

Tere

Lisan juurde, et riigitee nr 11410 ääres palume samuti peamiselt min
sügavuseks 2,2m (bussipeatus, ristumine jne).

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Laur Kõiv
Sent: Friday, April 19, 2024 11:19 AM
To: 'Hardo Aun' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: harjumaa Keila-Tutermaa haja piirkonna keskpingevõrgu
parendamine IP4436

Tere

Oleme projekti asendiplaani üle vaadanud ning edastame enda tähelepanekud.

Palume asendiplaanil kajastada ristumiste ning kulgemiste asukohas nn
läbilõikeid projekteeritavate kaablite kohta.

Näidis:

Riigitee nr 8

*	Tutermaa piirkond, palume nihutada kaeviku asukohta eemale märgist
ning teest.

*	Tutermaa. Võimalusel palume nihutada maakaabel teemaa piirile.

*	Kaevikud on liiga lähedal kergliiklustee katte servale, palume
nihutada eemale 1m.

*	Kuidas on tagatud juurdepääs alajaamale, alajaam paikneb
kergliiklustee ääres? Alajaam on projekteeritud Transpordiameti
maaüksusele ning vajab täpsustamist.

Riigitee nr 11410

Lahenduse koostamisel arvestada teeprojektiga- Riigitee 11410
Kiia-Vääna-Viti km 0,0 - 0,45 teekatte taastusremont, teeületuskoha ja
bussipeatuste ümberehitamine.

*	Alajaam paikneb rajatava kergliiklustee ääres ning kuidas on
tagatud juurdepääs alajaamale. Kergliiklustee kaudu juurdepääsu pole
võimalik tagada. Lisaks on alajaama uksed projekteeritud avanema
kergliiklustee poole, tuleb ümber tõsta.

*	Antud piirkonnas arvestada kaeviku planeerimisel teeprojektiga
(äärekivid, täringukivi katted, katted jne), hetkel kattub äärekividega ja
täringukivide katetega.

*	Sügavuste osas tuleb arvestada märkidega, tähispostidega ning
teede REK alal min sügavus 2,2m.

Samuti palume arvestada truupidega ning valgustusmastidega ning sügavuse
nõuded vastavalt tabelis 1 toodule.

*	Kaeviku kaugus mulde nõlvast nihutada 1m kaugusele.

Palume edastada materjalid, kas minu e-mailile või
<mailto:[email-masked]> [email-masked].

Juhime tähelepanu, et uute materjalide esitamisel võib märkuseid ning
asjaolusid lisanduda.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet